Dossieropbouw

Bij de meeste geschillen waar we komen is er nauwelijks een dossieropbouw. Niet van de consument en niet van de retailer. Gelukkig gaat tegenwoordig veel digitaal en kunnen we in de achteraf situatie als nog enigszins een dossieropbouw maken. Een goed dossier is van groot belang om later ergens op terug te komen of überhaupt iets na te kijken.

Basis elementen zijn de offerte, gemaakte afspraken en factuur. Maar waar is het vloer inspectie rapport? Waar zijn de foto’s? Uiteraard heeft u het email verkeer nog, maar heeft u ook alle telefoongesprekken via mail bevestigd? Zat er nu wel of geen datalogger in de vloer? Hoeveel garantie zit er op het product?
Wat zijn de gemaakte afspraken? Denk ook aan Wet-kwaliteitsborging.

Als consument moet u namelijk wel opletten waar u voor tekent. Maar ook is dit gevaarlijk voor de ondernemer wanneer deze iets moet naleveren of herstellen.

In de hedendaagse nieuwbouw heeft men alleen voor het leveren en installeren van een vloer al een digitale ordner nodig. Zeker met de nieuwe wetgeving kwaliteitsborging is het van groot belang een goede dossieropbouw te maken.

Zaken zoals vloeropbouw, vloerverwarming systeem, laagdikte dekvloer, installatiedatum, opstookprotocol en vele zaken meer worden toegevoegd aan de standaard.
Het uitgebreide offerteformulier, het voorinspectie rapport, de waargenomen bijzonderheden, de gewijzigde orderbevestiging, garantie omschrijving, onderhoud voorschriften, inlog en uitleg van de dataloggers, het opleverformulier, uiteraard de eindfactuur en niet te vergeten de tussentijds gemaakte foto’s.

Als onafhankelijk deskundige is Floor Inspector u graag van dienst

Scroll naar boven