Hoe zorg jij voor jouw bedrijf en branche?

De verandering in ruim 35 jaar.

Toen ik begon in de vloerenbranche hielden we ons bezig met het creëren van mooie en duurzame vloeren. 

Internet stond nog in zijn kinderschoenen en had nog geen prioriteit. De sociale media kreeg ook veel later pas prioriteit.

Eens per jaar ging je naar de beurs, hier werd je bijgepraat over de nieuwe producten en werden de zaken gedaan.

Tegenwoordig ben je veelal bezig met het controleren en vastleggen van het gehele proces. Je hebt er dus een administratieve functie bijgekregen. 

Daarnaast deel je je passie op de socials en je website, tja die moet ook up-to-date zijn. En dan zijn er uiteraard nog de trainingen, cursussen en beurzen, ja ook hier wil je up-to-date zijn.

Een ondergeschoven kindje zijn de richtlijnen en wetgeving.
Dit is tricky, daar de consument tegenwoordig alle info kan vinden en online eenvoudig stappen kan zetten.

De grootste valkuilen tegenwoordig zijn; de dilataties, het opstookprotocol, vochtmetingen en voorinspecties.

De meeste geschillen ontstaan nog steeds door overschatting. In de winkel een mooi verhaal en droevenis op de vloer.

Hoe zorg jij voor jouw bedrijf en branche?

Scroll naar boven