Alles gaat goed, totdat het goed mis gaat. 

Alles gaat goed, totdat het goed misgaat. Een spreekwoord dat we allemaal wel eens hebben gehoord en waarbij we ons allemaal wel iets kunnen voorstellen.
In dit artikel wil ik deze uitspraak toepassen op een situatie waarbij de consument een aanbouw laat plaatsen en er vervolgens problemen ontstaan na het leggen van de dekvloer en uiteindelijk ook de pvc vloer.

In dit geval ging het om een consument die door een aannemer, een aanbouw liet plaatsen en daarbij ook een dekvloer liet aanbrengen. Duidelijk was omschreven dat de dekvloer gelijk moest komen te liggen met de bestaande vloer. Helaas lukte dit maar ten dele, want van links naar rechts scheelde het een centimeter qua hoogte.

De aannemer reageerde hierop nogal technisch waardoor de consument niet meer begreep wat er precies aan de hand was. Gezien de geplande verhuizing is de consument zelf op zoek te gaan naar iemand die hun kon helpen bij het egaliseren en leggen van de pvc vloer.

Na even zoeken op internet kwam de consument bij iemand uit die alles kon oplossen. Echter verliep ook dit niet zoals de consument had gehoopt.

Daarom werd besloten om een onafhankelijke deskundige in te schakelen om naar het probleem te kijken, ik dus.

Eenmaal ter plaatse besprak ik met de consument de pijnpunten. Vervolgens beoordeelde ik de vlakheid van de dekvloer, maar ook hoe de pvc vloer gelegd was. Immers waren daar ook klachten over gemeld.

Opvallend genoeg kreeg ikzelf bij het vragen naar gegevens over de pvc legger en de gebruikte materialen etc. enkel wat App berichten te zien waar hij totaal niets mee kon.

Uiteindelijk bleek dat de vloerlegger de vloer had geaccepteerd en gewoon was gaan leggen. De aannemer die in eerste instantie verantwoordelijk is voor het probleem met de dekvloer schoof nu alle verantwoordelijkheid af op deze pvc legger, die volgens hem beter had moeten egaliseren.

Waarom gaan mensen niet gewoon naar een betrouwbaar vloeren bedrijf uit hun eigen regio?

Want in dit geval heeft deze klant een zeer kostbare leerschool gehad. 

Het is belangrijk om te weten dat er altijd risico’s verbonden zijn aan het zelf zoeken van iemand die je kan helpen bij het oplossen van problemen zoals deze.

In dit artikel willen we dan ook benadrukken hoe belangrijk het is om altijd eerst contact op te nemen met betrouwbare professionals uit je eigen regio. Zij weten waar ze mee bezig zijn en bezitten vaak jarenlange ervaring binnen hun vakgebied.

Op deze manier kun je ervoor zorgen dat eventuele problemen worden beperkt, zonder dat je daarbij onnodige risico’s loopt.

Kortom, voorkomen is beter dan genezen! Zorg er dus voor dat je altijd contact zoekt met professionals uit jouw eigen regio.

Zo voorkom je dat het goed gaat!

Scroll naar boven